Information om höstens förtätningskampanj

Du som har en anslutningspunkt vid din tomtgräns kan redan nu beställa din fiberanslutning till höstens förtätningskampanj. Vi tar emot beställningar fram till och med den 29:e augusti 2021. Leverans sker under perioden oktober-november 2021. Beställning gör du via vår webbsida. Direktlänk till beställningssidan: https://anslut.citynatet.se/. Kontakta oss ifall du är osäker om erbjudandet gäller din fastighet. E-post: info@citynatet.se. Glöm inte att skriva namn, telefonnummer samt adress som du önskar ansluta. Om du inte hittar din adress på vår beställningssida kan du alltid skicka in en intresseanmälan. Erbjudandet och tidsplanen gäller inte pågående landsbygdsprojekt.

Ny beställningssida för tjänster

Citynätet har en ny beställningssida för tjänster. Zmarket kan inte längre användas för att beställa tjänst.  Klicka på Beställ tjänster i menyn för att komma till vår nya beställningssida för tjänster. Här kan du som har en fiberanslutning från Citynätet beställa internet, TV och telefonitjänster samt se vilka leverantörer och tjänster som är tillgängliga och erbjuds för just dig i Nässjö kommun. Om du har en anslutning via Citynätet kan du även kontakta tjänsteleverantören direkt för beställning av till exempel internet. Aktuell lista med kontaktuppgifter till tjänsteleverantörer hittar du här: – Kontaktinformation till tjänsteleverantörer.

E:ON bryter elen för ett akutarbete i Hjärtsöla

E:on bryter elen i stationen vid Hjärtsöla för ett akutarbete. Strömmen planeras vara på efter klockan 10.00 idag. Detta påverkar de kunder som är ansluta till vår nod i Hjärtsöla.

Information om pågående migrering (uppdaterad 3/5)

Just nu pågår migreringen av det nya nätet. Migreringen pågår fram till och med den 15:e maj 2021. Under migreringsperioden går det inte att teckna eller aktivera nya tjänster. Måndag den 3/5 påbörjas migrering i följande områden:– Gamlarp, Norrboda Mindre driftstörningI samband med migreringen sker ett kortare avbrott som varar upp till 15 minuter. Allt arbete utförs på vår centrala utrustning så vi kommer alltså inte att behöva göra något hemma hos dig. Om ditt internet inte fungerar efter avbrottet kan du behöva starta om din mediaomvandlare genom att bryta strömmen. Mediaomvandlaren är en dosa som sitter på väggen vid din inkommande fiber, även kallad CPE. I vissa fall kan det krävas att du även startar om din router. Följande områden är migrerade:Västanå, Malmbäck, Göstorp, Fredriksdal, Almesåkra, Rödja, Norra Sandsjö, Sandjöfors, Besekull, Möcklamo, Hjärtsöla, Bringetofta, Gådeberg, Bodafors, Flisby, Solberga, Anneberg, Ormaryd, Gissarp, Stensjön, östra Nässjö (Sörängsområdet), Fintorp, Forserum, Äng, Måsvik och Ribbingsnäs Ny beställningssida för tjänsterFrån och med den 1:a...Read More >

Åtgärdat: Driftstörning

2021-04-02 09:44 Driftstörningen är nu avslutad. På grund av en trafikolycka i Bodafors har vi ett elfel på vår station i Bodafors. Eons reparatörer jobbar på att få tillbaka elen. Beräknad klartid är 2021-04-02 Klockan 12:00 Drabbade stationer är Bodafors, Gådeberg, Bringetofta och Hjärtsöla.

Felaktig information från tjänsteleverantör

En tjänsteleverantör i nätet har tyvärr gått ut med felaktig information till sina kunder. I brevet står det att Njudung Energi tar över driften av nätet. Detta stämmer inte. Från och med den 1: a maj 2021 tar Citynätet över driften och underhållet från den nuvarande samarbetspartnern. Läs mer här: – Citynätet moderniserar fibernätet och blir kommunikationsoperatör – Citynätet expanderar – Driftstörning 15 april – 15 maj 2021 – Information om kommande migrering

Tillfälligt stängt för besök

För att begränsa smittspridningen av COVID-19 har Citynätet tillfälligt stängt för alla typ av besök. Vi begränsar vår bemanning av kontoret fram till september 2021. Detta kan komma att förlängas. Vi erbjuder fortfarande vår service till dig som kund.Du är varmt välkommen att kontakta oss via telefon eller via e-post. Just nu har vi längre svarstider via e-post pga. hög belastning. Telefon: 0380 – 55 78 80Telefontider: Helgfria vardagar 08.00-16.00Lunchstängt: 12.00-13.00 E-post: info@citynatet.se Här på vår webbsida samt på vår facebook-sida finner du allt från generell information, planerade avbrott samt driftstörningar. FelanmälanCitynätet hanterar inte felanmälningar kring dina tjänster (internetabonnemang, TV). Vi hänvisar dig direkt till din tjänsteleverantör. Klicka på följande länk för kontaktuppgifter till samtliga tjänsteleverantörer i nätet: Kontaktlista tjänsteleverantörer

Förtätningskampanj för höst/vinter 2020 är nu avslutad!

Sista beställningsdag för förtätningskampanjen är nu förbi och det är många som har valt ansluta sin fastighet till fibernätet. Vi återkommer via e-post med tidsplan, information för dig som beställt grävhjälp samt grävinstruktioner till dig som gräver själv.  Beställningar som inkommer nu fram till nästa förtätningskampanj, ansluts vid nästkommande förtätning om inget annat är avtalas. Denna information gäller ej våra 3/km-projekt.